onsdag 18 januari 2012

Kvällens omgång av allettan södra....fokus Olofström- Karlskrona Hk!

HockeyLorden var idag och bevittnade matchen Olofström-Karlskrona nere i rostiga stålhallen. Det var längesedan jag var där och kollade på hockey..

 Vi börjar på ruta 1.

 HockeyLorden blev faktiskt riktigt imponerad över oik:s matchintro, professionellt rakt igenom. Intervjuer i varje matchpaus, njaaaaa jag vet inte..måste i så fall ha ett ljudsystem som klarar skiten! Kul tanke men parodivarning! Till själva matchen: Karlskrona startar i ett rasande tempo första 7-8 minuterna.Olofström kommer efter 10 minuter in i matchen på allvar och det är heta chanser åt båda hållen kryddat med en jävla massa underbara derbykänslor...!!!perioden slutar dock 0-0!

 Även i andra perioden startar khk piggast men det är oik som gör första målet genom duktige Fournier efter en tilltrasslad situation framför mål.khk replikerar tämligen omgående genom wallmark som för övrigt passar fram till 2-1 och gör även 4-1 i tom bur som punkterar matchen..

 Det har snackats om att Karlskrona har svårt att hitta knappen men ikväll trycker de jävla mig knappen i botten och kör skiten ur motståndet...jag skall villigt erkänna att Olofström inte har skuggan av en chans i afton.de får helt enkelt komma igen nästa match!

 Dagens Olofströmkommentar: "Det känns skönare att förlora när laget spelar dåligt än när laget förlorar och är överlägsna i spelet".......helllll noooo så det säger du:)men ikväll kära olofströmare blev ni bekämpade av ett för kvällen bättre motstånd!

Olofström var inte dåliga, Karlskrona gjorde dem dåliga, vilket är en jävla skillnad.

 En sista kommentar: Domarnivån suger kaninballe!

 /HockeyLorden

8 kommentarer:

  1. Se där ja! Det krävdes en KHKvinst för att de rätta färgerna skulle komma fram! Vad hände med den objektiva Allettan Södra bloggen?

    SvaraRadera
  2. Nu är dom världsmästare igen och kvalar nog in i NHL vilken dag som helst *S*

    SvaraRadera
  3. Khkare är jag inte men jag tycker att föreningen har fått utstå en massa skit under säsongen... Nu var det helt enkelt Khks tur att lyftas fram, inget konstigt med det :)

    SvaraRadera
  4. Hahahaha tillåt mig småle, inte khkare?

    SvaraRadera
  5. ..du får småle så mycket du vill, inte khkare!

    SvaraRadera
  6. Ge dig nu Lorden JAG vet att du är KHKare in i själen Eller hur !!

    SvaraRadera
  7. Ok jag slutar småle och gapskrattar istället, det är väl klart att du är khkare!

    SvaraRadera
  8. Klart att Henrik Nilsson är KHK:are :)

    SvaraRadera