lördag 28 januari 2012

Efter Fredagens matcher..

Fredagsmatchernas resultat var väl ganska väntade:

Kristianstad- Mariestad 5-3
Skövde- Karlskrona      2-4
Vimmerby- Vita Hästen  2-4
Kallinge- Olofström        4-3 efter straffar.


Tabellen ser nu ut enligt följande:


HC Vita Hästen 9 8(1) 0 1(1) 34 - 16 18 24
Karlskrona HK 9 6(0) 0 3(0) 29 - 20 9 18
Olofström IK 9 5(0) 0 4(2) 29 - 28 1 17
Kallinge/Ronneby IF 9 6(3) 0 3(0) 35 - 26 9 15
Mariestad BoIS HC 9 4(0) 0 5(0) 31 - 32 -1 12
Kristianstad IK 9 4(1) 0 5(1) 20 - 22 -2 12
Skövde IK 9 2(1) 0 7(0) 18 - 34 -16 5
Vimmerby 9 1(0) 0 8(2) 26 - 44 -18 5


(www.everysport.se)

Skövde- Karlskrona

Vad HockeyLorden har fått till sig så startade matchen i ett relativt högt tempo. Matchen var jämn men Karlskrona vann tillslut rättvist. Karlskrona har fått upp flåset och blir förmodligen oerhört svårstoppade 3 poäng mot Hästen i nästa hemmamatch och det är mer eller mindre klart för play off.

Kristianstad-Mariestad

Kristianstad vinner tillslut denna match efter att Mariestad ledde med både 0-2 och 1-3 men som alla vet är en match i 60 minuter. Många Mariestad supportrar gnäller på att domaren. EN DOMARE AVGÖR ALDRIG EN MATCH! Bara löjligt att höra sånt bittert snack. Träna mer boxplay! Boisarna får istället repa mod och komma igen.

Kallinge- Olofström

Det heta derbyt spårade väl ur en aning med en mycket onödig bentackling på Andreas Nordfeldt och ettpar rejäla rallarslagsmål. Det är hockey vi spelar absolut men var finns respekten mot människan. Tacklingen mot Nordfeldt är mycket ful och bör ge någramatchers avstängning. Likaså Bäcklin i Kallinge, visserligen är det inte Bäcklin som startar fighten men närhan väl börjar veva då vevas det rejält. Någonstans får fan i mig gränsen gå! Ett par matchers avstängning där också bör vara på sin plats! Kallinge vinner i allafall på straffar och tar två viktiga poäng.

Vimmerby- Vita Hästen

Vimmerby har 2-2 länge i matchen men tillslut gör Hästen var de skall med Vimmerby och kämpar ner dem. Hästen som faktiskt haft lite svårt med Vimmerby i år är därmed klara för play off.. Grattis!


/HockeyLorden




14 kommentarer:

  1. Bentacklingen på Nordfeldt gav 5 min game, dvs ingen ytterliggare avstängning.

    Bäcklin och Karlsson får bägge 5 min match och är därmed avstängda minst en match till vardera. Karlsson som startar slagsmålet och kastar handskarna först är den som riskerar längst avstängning

    SvaraRadera
  2. Det finns tre på isen som kan avgöra en match Hemmalag /bortalag och huvud domaren!

    När momenten rullas om och om så förstår jag besvikelsen hos bortalaget i detta fall Bois.

    Ofta brukar publiken kunna ge/skapa energi till den 6:e utespelaren.Den här gången var det Huvuddomaren. Varje match sitter ju och iaktas av en Ref/skribent går sen igenom detaljer och den här gången ....................ÄR DET FÄRDIG DÖMT!

    SvaraRadera
  3. Kära Lorden....när domaren först blåser för blockering och sen blåser för mål när en Kristianstadspelare petar in pucken.....!?
    "EN DOMARE AVGÖR ALDRIG EN MATCH"!!!!
    Nu var det ju inte främst supportrarna i Bois som "gnällde" på domaren utan spelare och lagledning,med all rätt.

    SvaraRadera
  4. Efter att ha läst det senaste i din blogg om Mariestad och Kristianstad är det färdigläst här för min del du kan för lite om ishockey helt enkelt
    Palm. Kristianstad

    SvaraRadera
  5. Lorden När det gäller matchen mellan Mariestad och Kristianstad måste jag ändå säga efter att ha sett matchen live och trots att jag håller på Kristianstad så förstår jag Mariestad det finns en gräns för hur mycket man ska kunna förnedras av en domare antar att det är färdigdömt för denne i ettan åtminstonde för denna säsongen jag tror han behöver börja om på en annan nivå och sedan jobba sig upp igen

    SvaraRadera
  6. Palm lille vän du behöver inte....se till att stötta dit Kristianstad istället. Kan för lite om Hockey...mer än di,g det lovar jag;) Jag står vid mitt ord.....tycker inte man kan skylla en förlust på en domare, sen om den synpunkten tenderar till mindre läsare, ja det skiter jag faktiskt i!

    Heja Kristianstad!

    SvaraRadera
  7. Du har med STORA bokstäver förklarat din ståndpunkt Lorden,därmed kan du inte ändra dej, trots att det motbevisats att du har fel.Svaghetstecken?
    Shit same....annars en mycket bra hockeysida.Fortsätt skriv för oss hockeynördar;)

    Vänerns Pärla.

    SvaraRadera
  8. du ä ju dum på riktigt du lorden, bättre du byter idrottsintresse. för hockey å regler kan du inte ett jota om.Blåser man för blokering så blåser man för blokering

    SvaraRadera
  9. eller att larsson slutar läsa;)

    SvaraRadera
  10. intressant synvinkel...bara för att jag säger att jag står fast vid att jag inte tycker en domare avgör matcher...ja då kan man helt plötsligt inte hockeyregler...hahaha ni är för söta! ;)

    SvaraRadera
  11. då tycker jag att gemene man också kan sluta på andra lag när de skyller på domaren....när vissa lag gör det, blir det ett jävla liv!

    SvaraRadera
  12. Har sett för lite av Lorden för att kunna bedöma hockeykunskaperna men hur är det med kunskaperna i svenska språket? "sluta på andra lag"????

    SvaraRadera
  13. Man ska ju inte skylla förluster på domaren.
    Men man kan som i Bois fall påpeka den otroligt dåliga domarinsatsen.
    En dålig domarinsats kan medföra förlust för det ena laget........;)

    SvaraRadera
  14. När Henry avgör kvalmatchen emot Irland för 4-5 år genom att ta sig bollen med handen ( han gör det dessutom 2 ggr! i samma sekvens) så MÅSTE det ändå vara domarens fel att le france vinner?
    Eller???!?!?!!?!?!?!?!?! =))

    För mig är det inget snack om saken att en domaren kan avgöra en match, har du domaren emot dig från start så är det en jävla uppförsbacke .

    Mvh Ballongen!

    SvaraRadera