fredag 30 december 2011

En gästbloggande kristianstadbos tankar angående allettan!

God kväll kära hockeybröder!

Jag har fått ÄRAN att få gästblogga på denna eminenta hockeyblogg, och när en sån möjlighethet dyker upp gäller det att ta den direkt =)
 
Patrik "Padde" Sjöstedt är mitt namn, stor KHK supporter och följer laget i vårt och tort.
Är däremot ganska unik, då jag så vitt jag vet är ända KHK supportern som bor i fiendeland (Kristianstad) =))))


Mina tankar om den stundande Allettan då??

Tror det kommer bli en tight serie, alla slår alla och det kommer avgöras väldigt sent vilket som blir det 4 laget som når playoff.

Vita hästen/Kristianstad ser jag som självskrivna i toppen, dem är för stabila helt enkelt.

Hästen har jag inte sett i år men deras resultat talar för sig.
Kristianstad har egentligen inte övertygat spelmässigt men man VINNER ändå matcherna, och med så stabilt försvar så ska det mycket till om laget ska klappa ihop.

Sen bakom dem är det helt öppet....

olofström är GRYMMA framåt...men håller verkligen defensiven i en tuff alletta??

Krif/Vimmerby Båda lagen har gjort riktigt bra ifrån sig hittils, men frågan är om inte lagen kan tappa lite motivation efter ett par eventuella förluster?? 

Skövde/Mariestad har inte gjort nån bra grundserie men tog sig ändå vidare... Lagen kan ju så mycket bättre men då gäller det att få en bra start och då kan ju allt hända.

KHK då?

Ja de flesta verkar ju tro att laget ska "komma" igång nu, men där är jag ytterst tveksam.
Tycker många av de tänkte stjärnorna inte visat ett skit hittils, loja framförallt....
Laget har ingen tydlig spelide och spelar mycket på chans känns det som.
Sen resultaten emot lagen vi tog med oss till allettan är ju inte direkt övertygande.



MEN laget har ju faktiskt blixtrat till stundtals, det finns ju mycket kunskap i lirarna som förhoppningsvis börjar titta fram i allettan.

Jag hoppas såklart att vi löser det men då gäller det att vara med från start, ge allt i varje match samt ha lite flyt.

Och glöm inte....U never Walk alone, FÖR DET ÄR VI SOM ÄR KHK!

Mvh KHKaren i Kristianstad

4 kommentarer:

  1. vågar du lova något då??

    SvaraRadera
  2. Jag lovar inget längre...=)
    Däremot kan jag GARANTERA att KHK spelar ishockey nästa säsong...

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja påstå att KHK har pengarna och allt runt om det så länge det går bra. Jag tror att Karlskrona är en stad med medgångs supportrar. Den dagen då KHK inte är topp 4-5 i ettan så kommer telenor arena stå tomt och man flyttar in i wämo hallen. KHK är ett gäng snobbar som tro sig är störst o vackrast i stan.

    SvaraRadera