måndag 6 februari 2012

Fortsätt med att spy galla över bloggen! Jag älskar det

Kan börja med att alla spydiga kommentarer som kommit in de senaste dagarna inte bekommer the Lord off hockey ett skit!  Jag trodde inte i min vildaste fantasi att man ängnade tid och energi till att läsa en blogg, om man nu tycker den är så förbannat dålig och vidare ta steget till att ägna en halvminut av sitt liv för att försöka hitta stavfel etc i ett av mina inlägg och ösa på med skit, ja det säger förmodligen mer om den personen än om mig....Ja herregud! Kan bara skratta åt det och det gör jag kan jag lova! PALLVIS! :) Nog om detta.

Igår spelades ett gäng viktiga matcher!

Karlskrona- Mariestad 3-2 efter straffar

En jämn historia som efter full tid slutar 2-2. Jag tycker Mariestad denna match är det bättre laget och är enligt mig ett av de bästa lagen jag sett i arenan denna säsong. Jag tycker Karlskrona under långa stunder slarvade otroligt mycket med pass och mottagningar, vilket gjorde att Mariestad kunde få till snabba spelvändningar och skapa tryck mot Timo. Detta tillsammans med att man har otroligt svårt att få ur pucken ur egen zon var Karlskronas dilemma denna match. Detta måste givetvis bli bättre. 3 poäng till Mariestad igår hade inte känts orättvist! Det är dock en styrka i sig att kunna vinna matcher trots att laget inte presterar på topp. En viktig egenskap att ha i bagaget när det beger sig.

Kallinge- Vimmerby 3-4


Vimmerby åker alltså ner till Kaaalllllange och snor med sig 3 poäng hem till underbara Vimmerby. Det är starkt gjort eller rättare sagt mycket starkt gjort. Det är inte många lag som tagit 3 poäng i Kockum arena denna säsong. I allettan är det väl bara Hästen och nu då Vimmerby som har lyckats med denna bedrift. Nu hade väl Kallinge en del nyckelspelare borta men det ska det givetvis inte skyllas på och det gör inte Kallinge heller men visst kan det har spelat en liten roll. kallinge har varit en vinstmaskin under hela säsongen och ibland kommer plumpar,så är det bara. Men att förlora mot Vimmerby som dessutom redan är avhängda är förstås inte bra.


Vita Hästen- Kristianstad 3-0

HockeyLorden fick igår rapporter om att Kristianstad enbart stod stilla och såg inte ut att varken vilja vinna eller spela ishockey. Det vittnar även skottstatistiken om, hela 47-13 till Vita Hästen. Den ända som försökt att ge laget chansen att vinna var Tisell i mål, som storspelade. Jag tycker det är konstigt att Kristianstad som varit så överlägsna under stora delar av säsongen helt plötsligt bara försvinner och tappar spelet helt. Eller är det så enkelt att deras spel inte passar sig, i en så här tuff serie som det ändå har varit. Vita Hästen fortsätter iallafall att imponera och kommer bli en svår nöt att knäcka... Jag hade mina funderingar om Bergh i målet inför allettan, men han går verkligen ifrån klarhet till klarhet och har verkligen växt ut till ett monster för många motståndare och kommer säkert så förbli även i vinter.

Olofström- Skövde 5-6 efter straffar.


Skövde åker ner till Blekinge igen, efter 5-0 förlusten mot Kallinge tidigare i veckan. De åker denna gång till ishallen vid Holje- flod och pynglar dit självaste Holje himself :) Lusths mannar har i och för sig varit fruktansvärt dåliga på hemmaplan under allettan, men man har också varit fruktansvärt bra på bortaplan. Om de får spelet att stämma på hemmaplan så kan de mycket väl bli material för kvalserien. Med facit i hand borde nog Skövde råkat ut för sina bekymmer tidigare, även att man inte önskar en klubb problem med ekonomin, men efter detta har Skövde varit bland de formstarkaste lagen i serien! Vill önska Skövde Ik lycka till nästa säsong och hoppas verkligen att de löser de interna problem som uppstått!


För övrigt kommer Lorden att gästblogga på en stor nationell hockeyblogg inom kort....håll tillgodo!

/ HockeyLorden


5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Det är säkert otroligt många som läser bloggen och aldrig kommenterar den.
    Det finns rötägg överallt som skriver sin dynga i skydd av anonymiteten.Inget att bry sej om.
    Kan nog tala för dom allra flesta och säga ärligt att bloggen är intressant och riktigt BRA!!

    Fortsätt skriva för den stora hockeytörstande massan!!

    SvaraRadera
  3. Vimmerby hade Johan Andersson, Jonas Ström, Andreas Rundgren och Jesper Ohlsson borta pga skador och sjukdomar. Dessutom fick Jim Nordh och en spelare till (som jag inte kommer ihåg) kliva av under matchen. Så frånfället av spelare var nog gansksa jämt. Lägg til det att KRIF ju hade enormt mycket mer att spela för.

    SvaraRadera
  4. Fortsätt skriva för begåvningsreserven.

    SvaraRadera
  5. Gillar särskilt stavningen på Tissels "ända"

    SvaraRadera